The smart Trick of اصفهان That Nobody is Discussing

Wiki Article

هزینه بازدید: ۱۵۰۰۰ تومان برای گردشگران داخلی و ۵۰۰۰۰ تومان برای گردشگران خارجی.

برخی از مجتمع‌‌های تجاری اصفهان، سیتی سنتر، مجتمع پارک و مجتمع کوثر هستند. 

وقد تم بناء الجسر على عدد من العوامات الهائلة الاتساع. وهناك صالة شهيرة لتقديم الشاي تتوسط هذه العوامات يمكن الوصول إليها من الضفة الجنوبية. جسر بولي خاجو (جسر خاجو)[عدل]

این عصار خانه در دوران صفویه ساخته شد و حالا در آن کارگاه‌های تاریخ شفاهی اصفهان برگزار می‌شود.

این سردر در گذشته ۳ طبقه بوده که حالا طبقه سوم آن تخریب شده است. در این سردر نقاشی‌هایی ظریف و دیدنی از وقایع تاریخی ایران کشیده شده‌اند.

ومن الناحية المعمارية، يعد فخر الدولة البويهي أهم الشخصيات الحاكمة، حيث أنشأ وزيره الصاحب بن عباد البوابة المؤدية إلى المسجد والتي حل محلها بعد ذلك مسجدي حاكم. كما قام الحاكم الكاكوي علاء الدولة بتوسعة الحصون في أصفهان وأنشأ اثني عشرة بوابة مغطاة بالمعدن، لحمايتها من قبائل التركمان الغازية.

وقد أعقب ضعف الخلافة في نهاية القرن العاشر الميلادي نشوء سلالات حاكمة محلية داخل إيران من خلال التجمعات الأسرية. فكان غرب إيران يسيطر عليه الديلميون والذين انقسموا بدورهم إلى البويهيين والكاكويين.

زنده, تشییع ابراهیم رئیسی و همراهانش در تهران؛ آیت‌الله خامنه‌ای بر کشته‌شدگان نماز خواند

علت شهرت این قبرستان افرادی است که در این مکان به خاک ?? ???? ???? سپرده شده‌اند که این مکان را جزو گورستان‌ها ی مهم و مقدس اسلام قرار می‌دهد.

روی در و در یوار این حمام کاشی‌کاری‌هایی با نقش  نگارهای اسلیمی کشیده سده است که فضایی دل‌نشین ر خلق می‌کند. حالا این حمام به موزه مردم‌شناسی اصفهان تغییر کاربری داده است.

نکته جالب توجه درباره این باغ این است که باغ چهلستون به سایر باغ‌ها نیز راه داشت تا به مرکز دیگر شهر، یعنی میدان نقش جهان، می‌رسید.

این ادعاها با واکنش گسترده و غالبا طنز کاربران شبکه‌‌های اجتماعی روبرو شد، چرا که انتظار می‌رود جعل امضا به منظور سرقت و برداشت از اموال دیگری صورت بگیرد و نه این که امضای کسی با این هدف جعل شود که دارایی و ملکی را به نام یک فرد کنند.

او با تاکید بر اینکه از ابتدا می‌دانسته اگر زمین به نام حوزه علمیه باشد کسی برای ساخت مدرسه و حوزه علمیه کمک نمی‌کند، اضافه کرد: «آن زمان تصمیم گرفته شد بگوییم این موسسه آموزشی است تا به آن کمک شود.»

به نوشته این حقوقدان، اینکه چند ماه بعد از ارتکاب جرم و پس از افشاگری ادعا شود در حال برگرداندن هستیم، تاثیری بر جرم ندارد و اگر بازگرداندن زمین تحقق پیدا کند، می‌تواند از موارد تخفیف مجازات محسوب شود.

Report this wiki page